În luna octombrie a avut loc la Băile 1 Mai, în județul Bihor, ședința semestrială a Comisiei Asociației Române a Apei Relațiile utilizatorilor cu clienții și mass-media, organizată de Compania de Apă Oradea și Comitetul Teritorial ARA Transilvania. Agenda întâlnirii a cuprins expuneri și dezbateri despre soluțiile call-center, instrumentele de comunicare din mediul on-line, rolul purtătorului de cuvânt și prevederi legislative din domeniu.
La întâlnire au participat circa 30 de salariați de la companii de apă din țară, din cadrul departamentelor dedicate relațiilor cu clienții, cu presa și serviciilor comerciale. Dincolo de expunerile subiectelor de pe ordinea de zi și discuțiile generate de acestea, întâlnirea a fost un prilej excelent pentru cei prezenți de a „fura” idei de la unii la alții și a se pune la curent cu ultimele noutăți, metodele de lucru și proiectele implementate de fiecare companie în parte, la interfața de comunicare cu publicul.
Primul subiect pe ordinea de zi, soluțiile call-center dezvoltate de Enterprise Business Systems România, a fost prezentat de Andrei Nagy, manager pentru regiunea Transilvania al firmei menționate.
„Dorim să venim în întâmpinarea nevoii companiilor, pentru ca informațiile să circule fără probleme pe o varietate de sisteme și aplicații, pentru creșterea productivității și servirea clienților” a precizat dl. Nagy. Soluțiile de comunicații unificate îmbunătățesc procesul de comunicare între angajați, cresc performanța și implicit satisfacția angajaților, dar și satisfacția clienților, prin scăderea timpului de așteptare până la răspuns, au fost cîteva din argumentele cheie aduse în favoarea aplicațiilor informatice pentru call-center, care pot fi implementate pe scară mai mică sau mai mare, de la un singur birou, până la companii multinaționale cu mii de angajați.
Soluția call-center dezvoltată de Enterprise Business Systems Romania, pentru comunicare prin voce, fax și SMS și implementată de curând la Compania Apa Brașov, a fost prezentată cu detalii, ca și studiu de caz.
Dintre operatorii de apă prezenți, doar companiile din Brașov, Iași, București au call center, de mai mulți ani. Dar se pare că și restul companiilor de apă sunt convinse de beneficiile acestui sistem de comunicare cu clienții și le vor urma curând exemplul. Înființarea unui call center care să degreveze dispeceratul de sarcina comunicării efective cu clienții, lăsându-i acestuia coordonarea tehnică a intervențiilor pe teren, este pe lista de priorități a operatorilor de apă din Timiș, Maramureș și Satu Mare, spre exemplu.