Reprezentanți de la 25 de companii de apă din țară au participat recent la ședința Comisiei Comunicare-Relații Clienți, din cadrul Asociației Române a Apei.
Reuniunea, care a avut loc la Mediaș, a inclus pe ordinea de zi lucrări și aspecte legate de oportunitatea implementării unui call center la companiile de apă, principii și măsuri de reducere a ponderii componentei comerciale din apa nefacturată, înregistrarea ccontabilă a sumelor achitate în plus de către clienți, evaluarea paginilor web ale operatorilor de apă din România, adaptarea la regulamentul UE referitor la protecția datelor personale etc.
Subiecte de interes din practica zilnică, în discuție
Temele abordate de reuniune sunt cele prezente pe mesele de lucru ale specialiștilor din departamentele de relații publice și comericale ale societăților de profil, și de aceea aducerea lor în dezbatere, cu prezentarea unor aspecte concrete, a provocărilor și soluțiilor întâlnite și identificate în practica zilnică este una de interes.
Tema numărul unu de pe agenda întâlnirii nu a făcut excepție de la această regulă. Prezentarea call center-ului societății Aquaserv, din Târgu-Mureș, susținută de Daniel Dodiță, a fost un adevărat studiu de caz, care a generat discuții productive în rândul participanților. Aceștia au fost de acord că soluțiile de tip call center aduc avantaje de neegalat în interacțiunea cu clienții iar achiziția și implementarea lor este, categoric, o obligativitate pentru companiile de apă.
O contribuție inedită la lucrările ședinței a fost adusă de Lucian Croitoru, de la Compania Apa Someș. Membru în echipa de selecționare a lucrărilor din domeniul PR propuse spre diseminare în cadrul Congresului Mondial al Apei 2018, ce va avea loc la Tokyo, în luna septembrie, Lucian Croitoru a prezentat participanților un adevărat „insight” în procedura de jurizare și materialele de promovare respective.
„Inventivitatea și dorința de a implica beneficiarii în activitatea operatorului au fost elemente cheie ale materialelor pe care le-am evaluat”, a declarat dl. Croitoru, care a lansat totodată o invitație companiilor din România de a participa cu proiecte la astfel de manifestări. „Majoritatea materialelor au venit de la companii din Asia, mai precis din Japonia, care gestionează un număr mare de clienți, tehnologii informatice de ultimă oră etc. Cu toate acestea, proiecte implementate la noi în țară, unele prezentate la întâlnirile acestei comisii, pot sta alături de ele, nefiind cu nimic mai prejos.”, a adăugat Lucian Croitoru.
Reuniunea de la Mediaș a inclus și două prezentări ale unor furnizori de servicii IT, în completarea tematicii legate de tehnicile și tehnologiile moderne de comunicare cu clienții. Acestea au fost susținute de Siveco, pentru portalul My Apa și de EBS Romania, pentru soluții de protecția datelor personale în call-center.
Următoarea întâlnire a Comisiei ARA Comunicare-Relații Clienți este prevăzută pentru luna iunie.