Site-urile companiilor și prezența pe rețelele sociale definesc identitatea, promovează imaginea și contribuie la crearea unei legături mai strânse între organizație și publicurile sale.
„Mediul on-line este o necesitate de o vreme încoace. Căutăm destinații de vacanță, diverse informații… Avem mediul on-line, trebuie să-l folosim cât mai bine”, a deschis Marius Mudura, președintele Comisiei ARA Relațiile operatorilor cu utilizatorii și mass-media, dezbaterile legate de folosirea instrumentelor on-line de către companiile de apă în comunicarea cu clienții, la cea mai recentă întâlnire a comisiei.
Timotei Oprea-Stoian, purtător de cuvânt al Companiei de apă Buzău, a prezentat noul site web al societății, lansat în noiembrie 2013. „Am pornit de la necesitatea prezenței unei pagini speciale pentru investițiile din fonduri europene”, a explicat Timotei Oprea contextul în care s-a născut ideea de reconstrucție a site-ului, www.cabuzau.ro, care prezenta mai multe dezavantaje: informații în exces, interactivitate slabă, incompatibiliatte cu dispozitivele mobile de comunicare, cum ar fi telefonul sau tableta și un nivel scăzut de securitate în ce privește tranzacțiile on-line.
Astăzi, Compania de Apă Buzău are un site bine structurat, dinamic și, nu în ultimul rînd, atrăgător, pe care vizitatorii on-line pot găsi cu ușurință informații despre companie și servicii, la orice oră. Posibilitatea oferită clienților de a accesa informațiile de care au nevoie sau a comunica cu compania de utlități, în afara programului obișnuit de lucru, indiferent că o fac pentru a transmite indexul contorului, a plăti factura de apă sau a transmite o solicitare sau o reclamație, este, în fond unul din marile avantaje ale unui site interactiv și o obligativitate pentru orice companie care vrea să țină pasul cu vremurile. Site-ul Companiei de Apă Buzău este acum o adevărată unealtă de lucru, a concluzionat dl. Oprea, adăugând că prin intermediul acestuia se țintește spre reducerea cu până la 80% a numărului de telefoane și de vizite în centrele societății.
Rețelele sociale, noua experiență on-line, sunt foarte avantajoase pentru orice fel de activitate care necesită actualizarea informațiilor, deci, și pentru sectorul de apă-canal, unul de utilitate publică, aflat în continuă mișcare, a opinat Timotei Oprea. Pe de altă parte, orientarea publicului spre rețelele sociale este destul de evidentă și confirmată de statistici. O analiză recentă a Facebrands.ro indică 7 milioane de utilizatori români ai Facebook în ianuarie 2014, creșterea numărului acestora cu 25% în 2013 și creșterea numărului de pagini românești cu 20% în același an.
„Motivația noastră de a deveni activi pe rețelele de socializare, a avut la bază mai multe argumente, cum ar fi obligația de a ține pasul cu tendințele care influențează societatea, faptul că nivelul de comunicare al companiei cu clienții poate fi îmbunătățit considerabil prin utilizarea acestei platforme de socializare. Informațiile utile care țin de activitatea de profil, cum ar fi cele legate de investiții, sistări ale serviciilor, avarii, evenimente, responsabilitate socială, pot ajunge mult mai repede la consumatori prin pagina de Facebook, decât prin mijloacele tradiționale – mass-media, afișele de la intrarea în bloc etc.”, a precizat dl. Oprea.
Concluzia expunerii a fost în asentimentul celor prezenți. Deși doar anumite segmente de public sunt interesate de mediul on-line, raportarea la tendințele pieței și consumatorilor este esențială. Tranziția spre mediul on-line este una pe care operatorii serviciilor publice trebuie să o ia în considerare, dacă nu au făcut-o până acum.