Inginerie de finețe și tehnologie uimitoare – acestea sunt ideile cheie, aplicabile în construcții pe măsură, în lumea întreagă! Ne iau ochii, ne provoacă mirare și admirație majoră pentru toți cei care au reușit și reușesc să creeze adevărate minuni inginerești, ce-și scriu imortalitatea și măreția pe planeta albastră.
Într-o ordine aleatoare, începem prezentarea cu ceea ce tehnologia, inovația, imaginația și munca inginerilor lumii moderne livrează în domeniul infrastructurii de calibru:
Calea ferată trans-siberiană
Această cale ferată impresionantă leagă Moscova și estul Rusiei de Japonia și Mongolia. Are o lungime de 8.851 km, iar inginerii au conceput-o astfel încât să reziste la temperaturi foarte mici, de -20 de grade Celsius. Calea ferată trece prin opt regiuni în care ora este diferită, 87 de orașe și 16 mari râuri. Peste 90.000 de oameni au lucrat la trans-siberian, timp de 10 ani, proiectul gigantic fiind încheiat în anul 1904.
Podul Akashi Kaikyo, Japonia
În acest mega-proiect, au fost implicate două milioane de persoane care au muncit tot 10 ani. Podul leaga orașele Kobe și Iwaya de pe Insula Awaji. Vorbim despre cel mai lung pod suspendat din lume, el având 1.991 de metri!
Stația Spațială Internațională
Categoric, ISS este cel mai scump obiect construit vreodată de omenire! Stația se află la o înălțime de 354 km deasupra pământului, 15 țări fiind implicate în acest proiect gigantic. Costul s-a ridicat la 100 de miliarde de dolari și nu mai puțin de 100.000 de oameni au fost implicați în construcția Stației.
Canalul Panama
Canalul are 77 de kilometri lungime și leagă Oceanul Atlantic de Oceanul Pacific. Canalul, o adevărată minune a ingineriei, implică mai multe sectiuni care permit trecerea vaselor. Fiecare baraj care separă aceste secțiuni are o greutate de 750 de tone! Canalul Panama, terminat în 1914, este folosit anual de 15.000 de vase.
Taipei 101, Taiwan
Vorbim despre primul zgârie-nori care a trecut de înălțimea de 500 de metri! În 2004, când a fost terminat, avea cel mai rapid ascensor, obținând astfel si recordul pentru cea mai înaltă clădire din lume. Blocul include opt coloane uriașe care îl fac foarte rezistent la cutremure.
Aeroportul Internațional Kansai, Japonia
Aeroportul japonez a fost primul construit pe o insulă artificială. Orasul Osaka este unul dintre cele mai aglomerate din lume, astfel că nu mai era loc de un aeroport. S-a decis așadar construcția pe o insulă artificială, în lungime de 4 km și o lățime de 2,5 km. Construcția a durat trei ani și a costat 20 de miliarde de dolari.
Barajul Hoover, SUA
Barajul Hoover are o înălțime de 220 de metri și se înalță deasupra râului Colorado. Grosimea lui este de 210 metri la bază și de 13 metri în cel mai înalt punct. Barajul a fost terminat în anul 1936.