Comisia Europeană, prin proiectul Consumer Classroom, lansează cea de-a doua ediţie a competiţiei interşcolare de idei, pe tema cumpărăturilor online. Concursul european se adresează şcolilor secundare (elevi între 12 şi 18 ani), constă în realizarea unui material video, a unei lecţii multimedia sau a unor albume de fotografii. Data limită de transmitere este 2 aprilie, la miezul nopţii, ora Europei Centrale.
Tema europeană propusă oferă o varietate de subiecte, de la alegerea celor mai bune produse, găsirea celor mai bune preţuri, siguranţa în timpul procesului de cumpărare online, beneficiile oferite de reglementările UE şi naţionale, cumpărăturile din ţările vecine, puterea publicităţii online şi multe altele.
Şcolile interesate de proiect pot găsi informaţii complete pe site-ul
http//www.consumerclassroom.eu/ro/resurse.html.
Partea interesantă a proiectului Consumer Classroom constă în faptul că orice şcoală decisă să intre în cursă trebuie să colaboreze, efectiv şi susţinut, cu o şcoală parteneră din Europa, pentru a crea şi împărtăşi o inedită experienţă interculturală.
Iniţiatorii dau detalii concrete privitoare la proiecte, astfel că materialele video, spre exemplu, trebuie să ilustreze bunele practici pentru cumpărăturile online; se pot evidenţia pericolele, beneficiile, măsurile de siguranţă şi părerile personale, privind eficienţa utilizării magazinelor online şi a altor servicii online. Cât despre fotografii, se cer imagini reprezentative, care să indice avantajele cumpărăturilor online. Lecţiile multimedia trebuie să ilustreze avantajele şi dezavantajele cumpărăturilor online. Elevii pot veni cu idei privind subiecte asociate temei, în scopul de a proiecta şi crea propria lecţie multimedia. Lecţia poate include diapozitive, grafice, animaţii, podcasturi, materiale video şi multe altele.
Cât despre premii, acestea sunt mai mult decât tentante! Premiul I constă într-o excursie la Bruxelles, cu vizitarea capitalei europene şi a principalelor instituţii de top. Mai mult, proiectul câştigător va fi prezentat pe site-ul Consumer Classroom.
Premiul II va conferi echipei norocoase şansa de-a alege un obiect pentru echiparea sălii de clasă, cum ar fi un computer, o tablă interactivă, un proiector, o tastatură portabilă sau cărţi.
Următoarele premii sunt Diplome de merit, emise de Comisia Europeană, pentru participarea la competiție.
Datele importante ale Competiției interșcolare europene
5 februarie – 2 aprilie 2014, înregistrarea echipei de proiect și trimiterea proiectului interșcolar3 aprilie – 30 aprilie 2014, preselectarea propunerilor de către o echipă de experţi
5 mai – 16 mai 2014, sesiunea de votare pentru cele mai bune proiecte interşcolare
20 mai 2014, anunțarea câștigătorului competiției și a rezultatelor
Foto: http://alex321432.deviantart.com/art/Shopping-Bag-Concepts-Apple-Keyboard-366204964