Aquatim a lansat în 22 martie, de Ziua Mondială a Apei, o campanie de educație informală, ce se va încheia în luna iunie, de Ziua Internațională a Mediului. Campania Sete de carte propune o serie de întâlniri lunare cu lumea fascinantă a cărților, încurajând astfel copii și tinerii să se împrietenească cu cărțile, să descopere bucuria lecturii, să afle mai multe despre apă și mediu și mai ales, dspre protejarea lor. Ateliere de lectură, întrebări, jocuri, poveși și, nu în ultimul rînd, concursuri și premii în vouchere, pentru cumpărarea de cărți, sunt elementele cheie ale campaniei, gândite de compania de apă și partenerii săi în acest proiect: librăria La Două Bufnițe, gazda întâlnirilor, Administrația Bazinală de Apă Banat, Asociația CRIES – Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare și Fundația Aquatim.

Dacă mintea noastră ar fi marea…

Seria întâlnirilor cu cartea a fost deschisă de Băiatul care a secat marea, de Paul Brown, o apariție a editurii Curtea Veche. O carte frumos ilustrată, despre importanța apei care e „casă și masă” pentru o mare diversitate de specii și despre echilibrul ecosistemelor, explicat pe înțelesul preșcolarilor și elevilor din clasele pregătitoare. Participanții la atelierul online, de la Liceul Teoretic Nikolaus Lenau, au învățat despre flux și reflux, scufundări și viața subacvatică, alături de Marcel, protagonistul cărții. „Marea nu este o cadă cu pești”, a fost concluzia unuia dintre micii ascultători, cu toții dornici să aducă povestea în lumea reală și să o îmbogățească cu gândurile și ideile lor.

„Dacă mintea noastră ar fi marea, toate poveștile și cărțile pe care le citim, ar putea fi animalele ce trăiesc în ea, ce ziceți?” este întrebarea pe care Raluca Selejan, manager al librăriei La Două Bufnițe le-a pus-o micilor ascultători la finalul primului atelier al campaniei Sete de carte, încheiat în valuri de mâini ridicate, întrebări și precizări de tot felul.

Atenție, plouă cu premii!

Transmise în direct și difuzate spre vizualizare ulterioară pe paginile Facebook ale partenerilor, toate evenimentele online ale campaniei conțin un mini-concurs. Copiii sunt invitați să trimită „bufnițelor” răspunsul la o întrebare pusă în timpul atelierului, în scris, pe Facebook, prin intermediul părinților, dascălilor, rudelor, dacă nu au conturi de social media, cum este cazul celor mici.

Primul câștigător va fi tras la sorți sâmbătă 27 martie, în direct pe pagina Facebook La Două Bufnițe, premiul constând într-un voucher de 100 lei pentru cumpărarea de cărți.

Seria atelierelor, concursurilor și premiilor continuă în lunile următoare. Sete de carte aduce în atenție povești captivante și cu tâlc, despre lumea din jurul nostru și echilibrul, tot mai fragil, dintre oameni și natură. Vineri, 16 aprilie, reluăm întâlnirile cu elevii din ciclul primar și cartea Istorii din preistorie, de Alberto Moravia, volum publicat de editura Polirom, în 2020. Pentru ciclul gimnazial am pregătit vineri, 14 mai, o întâlnire de gradul 3 cu activismul de mediu, prin Greta: Povestea ei. Nu ești niciodată prea mic să faci lucruri mari, o altă apariție Polirom, 2020.

Campania se încheie de Ziua Internațională a Mediului, în 5 iunie, cu Istoria apelor, de Maja Lunde, apărută la Humanitas Fiction, în 2020, o poveste „climate fantasy” propusă liceenilor, despre consecințele și riscurile schimbărilor climatice.

Regulamentul concursului campaniei este publicat la: https://www.aquatim.ro/templates/default/img/SETE-DE-CARTE-Regulament.pdf