Un nou curs desfășurat sub umbrela fundației Aquademica, în Timișoara, a reușit să capteze atenția angajaților Aquatim, pentru că temele propuse au fost interesante și de actualitate.

Reprezentanții Primăriei München, Peter Köstner și Daniel Spohn, au conferențiat, timp de două zile, pe subiectul dialogului dintre personalul de conducere și cel subordonat, dar și pe tema conflictelor care pot apărea în orice organizație, oferind exemple de bune practică din municipalitatea în care lucrează de mai mulţi ani. Aceștia au insistat pe nevoia elaborării de proiecte concrete pentru transpunerea efectivă a teoriei în practică, pe misiunea importantă a managementului companiilor, pe nevoia de îmbunătăţire a culturii organizaţionale, după o definire clară a obiectivelor și a cadrului specific.

Dialogul, în opinia specialiștilor germani, este obligatoriu, personalul de conducere și cel subordonat aflându-se, practic, într-un parteneriat. „Ce este dialogul dintre personalul de conducere și cel subordonat? Este o discuție, condusă de un moderator, în care executivul primește feedback cu privire la exercitarea atribuțiilor de conducere. Obiectivele? Facilitarea dialogului despre conducere și colaborare, consolidarea disponibilității și abilității de comunicare, perfecționarea abilităților de conducere, promovarea înțelegerii reciproce, ceea ce contribuie, evident, la îmbunătățirea mediului de lucru”, este un exemplu de temă explicată în cadrul cursului Aquademica.

Cât privește modelul german, Peter Köstner a precizat că, în Primăria München, dialogul dintre personalul de conducere și cel subordonat (în cadrul Departamentului de ape uzate) este implementat din ianuarie 2017, cu moderatori puși la dispoziție de municipalitate, respectiv cu moderatori externi. Controlling-ul și consultanța sunt asigurate de către cei din departament și toate sunt corelate cu o evaluare atentă a factorilor de risc de natură psihică.

Construirea unui sistem de gestionare a conflictelor este mai mult decât necesară, Münchenul având, spre exemplu, un Serviciu central pentru mediere şi gestionare a conflictelor, o reţea de prevenire a mobbing-ului, un centru de consiliere psiho-socială, respectiv birouri centrale pentru reclamaţii.